Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.) oraz § 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechów przyjętego uchwałą nr XXI/155/2020 Rady Miejskiej w Żelechowie z dnia 18 czerwca 2020 roku
przypomina się właścicielom nieruchomości o obowiązku:
uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych (chodników) położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taką drogę uznaje się wydzieloną część drogi publicznej przeznaczoną do ruchu pieszych położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Ww. obowiązek powinien być realizowany przez odgarnięcie zanieczyszczeń w miejsce nie powodujące zakłóceń ruchu pieszych lub pojazdów i podjęcie działań usuwających śliskość chodnika.
Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy: właścicieli, współwłaścicieli nieruchomości, użytkowników wieczystych, osób posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu oraz innych podmiotów władających nieruchomością.
Powyższy obowiązek dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości bez względu na ich przeznaczenie i sposób użytkowania. Zatem bez znaczenia jest, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana czy nie, czy właściciel mieszka na posesji czy nie.Niewykonanie ww. obowiązku podlega karze grzywny zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2a ww. ustawy.
Burmistrz Żelechowa
/-/Łukasz Bogusz